Welkom

Leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ik hoop dat jij het ook zooo gezellig zal vinden dat je nog eens langs komt.

Startpagina

zondag 14 juli 2013

Nieuwe boekenkasten



Ik ben weer eens aan de slag gegaan met mijn boekenkasten. Ik vond de look nog steeds niet te gek. al mijn nieuwe boeken heb ik naar het Leger des Heils gebracht en er een heleboel oude boeken voor terug gekocht. Een nieuw behangetje erop en klaar! Maar ik was er toch niet blij mee. Wat moet je er dan mee? De kasten zijn van kunststof en daar kan je eigenlijk niet veel mee. Dus laatst viel mijn oog op twee exemplaren bij het Leger des Heils. Na mijn verjaardag zouden ze bezorgd worden.


10 juli zouden ze bezorgd worden. Op 4 juli gaat de telefoon, het is mijn man.
Het is maar goed dat onze zoon thuis was want de kasten waren bezorgd. Hier
was ik helemaal niet blij mee. Waar verstop je zolang twee boekenkasten voor de
visite die voor mijn verjaardag komt. Met veel moeite konden we ze in de bijschuur
kwijt. Helaas niet verborgen voor het oog van de visite, maar ja. In het weekend kon
mijn man meteen aan de slag. helaas voor hem want hij wilde het pas het weekend
er na gaan doen. Eén van de kasten was te breed en moest smaller gemaakt worden.
Een hele klus en eerst maar kijken of het zou lukken. Hij kan veel hoor daar niet van!


 Na een dagje klussen was de kast klaar. Nog een schuurpapier erover en
dan kon de verf erop.

Ook het schuurwerk nam mijn man gelukkig voor zijn rekening. Dat vind ik
het minst leuke werk!

 Het verven, oud maken en inrichten vind ik toch het leukere werk.


En nu staat hij in mijn woonkamer, hij lijkt veel op mijn oude kasten alleen dan
van hout en hier en daar wat opgeschuurd. Bovenop een sierlijst wat hem
net wat leuker maakt dan mijn oude kasten.

5 opmerkingen:

  1. Je nieuwe boekenkast ziet er prachtig uit.
    Dat kleine kastje ertussen mag er ook wezen...
    wat een snoepje!
    Omdat je schuren niet leuk vind, probeer het mengsel, een deel plaster of paris, halve deel heet water, goed mengen en dan twee delen verf, alles goed mengen en dat pakt op alles, nooit meer meubels schuren..
    Groetjes,
    Angela.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is altijd nog een idee! Bedankt Angela en welkom op mijn blog!
      groetjes Judith

      Verwijderen
  2. Wat bof je met je mooie boekenkasten, het staat heel mooi en hout zou
    ook mijn voorkeur hebben hoor...gelukkig dat je man het schuurwerk voor zijn rekening nam:)

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, leuk verhaal.Kan me voorstellen, dat je even raar kijkt,als de kasten vroeger komen.Je schuift ze ook niet even onder het bed.Maar ze zijn mooi geworden!.En wat jouw man betreft:wat denk je,dat de mijne nu aan het doen is??? Juist!.
    Fijne dag,
    liefs,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je die mooie kasten zag, hout is veel mooier dan kunststof.
    En je man die dan alles in orde maakt!
    Het zijn prachtige kasten geworden. Maar of ik mijn eigen boeken daarvoor zou inleveren? Ik denk het niet, ben ik teveel aan gehecht.
    Je oude meidenkastje is ook een plaatje!

    Lieve groet, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het echt heel leuk als je een berichtje voor me achterlaat.
liefs Judith