Welkom

Leuk dat je op mijn blog komt kijken. Ik hoop dat jij het ook zooo gezellig zal vinden dat je nog eens langs komt.

Startpagina

maandag 25 juni 2012

Mijn romantische slaapkamer

Zoals ik eerder vermelde was ik druk bezig om mijn slaapkamer te veranderen van donkerbruin naar heerlijk licht. En dit is het resultaat.

 Dit kastje heb ik met witte grondverf geverfd en daarna met een verfkrabber de verf er weer op sommige plekken afgekrabd. Daarna heb ik de randen en uitstekende delen een beetje met een doek    met zwarte schoolbordverf bewerkt. Dit heb ik bij de rest van de spullen ook zo gedaan.



                 Op de kast een paar leuke brocante spulletjes                     
                                                                    

Van het internet heb ik twee leuke ouderwetse
                           plaatjes gevonden van Birdie Darling                             


  En een brocante bordje met leuke tekst
                     maakt het geheel af                   
                                                   

 Het voetenbankje naast het kastje is bekleed
                                               met een stukje vitrage                                                        


Boven het kastje hangt een schattig schilderij van Adelaide Hiebel uit de jaren 30. Dit schilderij heb ik pas gevonden in een tweede tweedehandswinkels en kocht het voor 10 euro. Een geweldige aanwinst!

 

Ik had nog een klein stukje steigerhout over en hier heeft mijn man een
paar haken aan gemaakt en nu is het een leuk decoratief rekje. 


De letters boven het bed zijn wit geschilderd


En boven het bed hangt een nieuwe print. Ook gewoon
gevonden op het internet.


Het hoofdboord heb ik bekleed met een stuk stof
wat ik nog had liggen. Een gordijn wat maar
even heeft gehangen komt nu dus van pas.
Op het bed ligt een sprei die ik gekocht heb
bij het Leger des Heils.


Op het internet vind je de mooiste afbeeldingen
die geschikt zijn om uit te printen en als
schilderij te gebruiken. Ik heb ze af laten
drukken en heb ze over een bestaand
schilderij geplakt met pritstift.




De antieke bidstoel heeft ook
een nieuw kleurtje gekregen. Aan
de zijkanten heb ik leuke zeepkettingen
gehangen, staat leuk en ruikt nog lekker ook.


Een antiek ogend boek dient als
sieradenkistje.


Van een andere blogschrijfster zag ik dit
idee, het is dus niet mijn idee. Van een fotolijstje
haal je de achterkant af en dan bekleed je hem met
een kantje of vitrage, vastmaken met een tacker en klaar.
Ik heb het met dezelfde vitrage gedaan als die ik voor mijn
ramen heb hangen. Ze zijn van de Ikea en niet duur.


Dus nog één keer......


Zo is het geworden.....


En zo was het, met al een klein begin van
verandering met lamp en schilderij. Wat vinden jullie ervan?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het echt heel leuk als je een berichtje voor me achterlaat.
liefs Judith